Wednesday, 2 January 2013

petua serangga masuk telinga

Assalamualaikum  :)



ape yg korg boleh buat bila serangga masuk telinga :

petua 1

korg boleh amek lampu pape pastu suluh kt telinga korg.serangga akan cari punca cahaya tu sbb serangga adalah makhluk Allah yg sukakan cahaya.nak lagi canggih amek hp torchlight korg,kompem binatang tu keluar.haha takde lahh.sbnrnya cara ni aku baca kt google.aku try buat tp tak jd punn.

petua 2

yg ni pun boleh try jugk.korg gi amek minyak zaitun atau baby oil tuang satu botol kt telinga korg.insyaallah taik telinga pun keluar.haha letak sikit sudah ar,mmg melampau kalau satu botol tuh.ni pun aku dpt kt google gk.

petua 3

yg ni pulak mmg aku selalu buat.amek kapur.pastu titiskan air kt kapur tu then letak kt telinga korg.jgn letak kt telinga yg kena masuk binatang tu.tp letak kt telinga lg satu.kapur kan panas.insyaallah keluar.jgn letak kapur yg untuk tulis2 kat papan hitam tu pulak.aku tk nk tanggung kalau jd pape kt korg.

petua 4

contoh telinga kanan yg masuk binatang.amek jari korang tutup lubang telinga sebelah kiri.dan begitulah sebaliknya.

petua 5

cara ni mmg plg mujarab.kalau tk keluar jugk lepas buat keempat2 cara kt atas.anda boleh la pegi hospital.suruh doktor potong korg punye telinga.habis cerita.